HannahIeke.reismee.nl

1 foto zegt meer dan 1000 woorden

Wauw, het is lang geleden dat we een blog hebben geschreven. Gelukkig zeggen foto's meer dan 1000 woorden, dat scheelt typwerk. Allereerst, voordat jullie té jaloers worden, we zijn hier ook wel eens chagrijnig en het regent hier ook wel eens.

We genieten enorm van de plek waar we zijn hier in kampala. Vooral alle gesprekken en de verhalen. Hierdoor leren we echt wat van de cultuur die zo anders is dan in Nederland. Een voorbeeld hiervan is: 'you have your watch, we have time.' Waarmee ze bedoelen dat mzungus (blanken) vaak ongeduldig, of in ieder geval minder flexibel zijn wat betreft de dagplanning. Momenteel zie ik toch wel echt de meerwaarde van de Nederlandse mentaliteit wat dit betreft. Want de tijd hebben resulteert toch vaak in veel wachten. Al zijn de meiden op ons project niet echt flexibel als het gaat over hun uurtje chillen na de lunch. Gelukkig konden ze de schmink, spelletjes en cakejes bij de 'Liberation day' tournaments erg waarderen. Het was tof om zo'n middag met de meiden samen op te trekken en ze weer een beetje beter te leren kennen.

Afgelopen weekend zijn we op safari gegaan! Dat was zoo tof! We hebben de Murchison falls bezocht. De 1 na grootste watervallen in Afrika. De Nijl stroomt van het Victoria meer door het land heen naar het noorden. Het is een van de meest wilde rivieren van de wereld (volgens Kim Feenstra en Dave Roelvink die we hier in Jinja gespot hebben tijdens de opnames voor een nieuw programma over de wildste rivieren van de wereld), én het is de langste. In het enorme Murchison falls national park hebben we de hele big 4 gespot (de luipaard was te lui), krokodillen en nijlpaarden én het was AMAZING!! We moeten echt goed voor de schepping blijven zorgen <3.

Er zijn nog zoveel dingen die we hier kunnen beleven en doen, en we gaan dus nog volop genieten van ons laatste weekje hier! Te beginnen met dit weekend picknicken en sightseeing Kampala.

Liefs Hannah en Ieke <3

jaap en wietske

lieve meiden , wat fijn om deze blog weer van jullie te kunnen lezen.
om zo een stukje mee te kunnen beleven van jullie avontuur daar in Kampala en omstreken.
interessant hoe jullie de mensen en de cultuur daar leren kennen.
Wees gezegend om tot zegen te kunnen zijn.
liefs paps en mams

Gert en Jill

Heel leuk om te lezen. Ook blij dat jullie tijd hebben gehad om van het prachtige natuur te kunnen genieten. IID wij moeten goed voor zijn schepping en elkaar blijven zorgen.
Liefs van Nederland waar het ook regent en wij ook soms chagrijnig zijn!

Jill

Hebben jullie Trudi ontmoet? Zijn jullie op Childrens welfare Mission en Nafasi geweest?